В името на новата подмарка „i“ символизира, че моделите ŠKODA iV са „иновативни“ и „интелигентни“, предлагайки индивидуални решения за мобилност. ŠKODA iV също са „емблематични“ и „вдъхновяващи“ с емоционалния си дизайн, пълен с характер. Те са „индивидуални“ в нивата си на оборудване и опциите за персонализиране. Всички ŠKODA iV се отличават със своята „интуитивна“ работа. Символът „V“ произлиза от превозно средство.
Plug-in хибридът работи в режими на самостоятелно разреждане и поддържане на заряда. Комбинацията от тези два режима е известна като смесен режим или комбиниран режим. Тези превозни средства могат да бъдат проектирани за шофиране с разширен обхват в изцяло електрически режим или само при ниски скорости, или при всички скорости. Тези режими управляват стратегията на разреждане на батерията на превозното средство и тяхното използване има пряк ефект върху размера и вида на необходимата батерия:
Режимът на самостоятелно разреждане на заряда позволява на напълно заредения хибриден електрически автомобил (PHEV) да работи изключително на електричество, докато батерията му се изтощи до предварително определеното ниво, в който момент ще се включи двигателят с вътрешно горене на автомобила. Този период представлява изцяло електрическият обхват на превозното средство.
Режимът на поддържане на заряда дава приоритет на използването на двигателя с вътрешно горене (напр. при движение по магистрала), за да се поддържа батерията заредена възможно най-много. Така могат да се покрият последните няколко километра от градския подход към дестинацията, като по този начин се минимизират емисиите в града и/или се позволява достъп до зони без емисии.
Смесеният режим описва комбинацията от множество режими. Например, автомобила може да започне пътуването си в режим на самостоятелно разреждане при ниска скорост, след това да излезе на магистралата и да работи в смесен/комбиниран режим. Водачът може да напусне магистралата и да щофира без помощта на двигателя с вътрешно горене, докато изчерпа изцяло електрическия обхват на батерията. Превозното средство може да се върне обратно в режим на поддържане на зареждането, докато достигне крайната си цел.
SUPERB iV е първият серийно произвеждан хибриден модел на ŠKODA. Комбинирайки ефективен бензинов двигател с електрически двигател, той предлага особено екологична мобилност, без да прави компромис с производителността. Топ моделът осигурява системна мощност до 160 kW. Емисиите на CO2 излъчвани от автомобила, са по-малко от 35 гр./км., а изцяло електрическият пробег е до 62 км.
Изцяло новата OCTAVIA iV е вторият модел на ŠKODA, който се предлага като хибрид с възможност за зареждане от електрическата мрежа. Този задвижващ механизъм разполага с 1.4 TSI бензинов двигател, произвеждащ обща мощност от 150 kW и максимален въртящ момент от 350 Nm. С капацитет от 13 kWh (съответстващ на нетен капацитет от 10,4 kWh), литиево-йонната батерия с високо напрежение дава възможност за електрически пробег до 55 км. в цикъла WLTP.