WLTP СРЕЩУ NEDC
• около 50% по-дълготраен цикъл • повече от два пъти по-голяма тестова дистанция • 131 км/ч – по-висока максимална скорост на тестване • 47 км/ч – по-висока средна скорост на тестване • редуцирано на половина време на престой
Легнда:
Зелено - Европейски съюз (28 държави)
Светло сиво – други 4 европейски държави (Щвейцария, Лихтенщайн, Норвегия, Исландия)
Черно - Страни - кандидати: Турция (WLTP важи за вносни автомобили; за местно произведени автомобили, в сила е NEDC), Израел и по-отдалечени райони на ЕС (все още под въпрос): о.Реюнион, Мартиника, Гвадалупе, Френска Гвиана, Св. Мартин, Майот
Тъмно сиво - Частична имплементация (планирана): Южна Корея, Япония (WLTP без последната фаза на тестовия цикъл "extra-high"), Индия, Китай (WLTP се използва само за измерване на CO2 емисии, за разход на гориво се използва NEDC)
• около 50% по-дълготраен цикъл • повече от два пъти по-голяма тестова дистанция • 131 км/ч – по-висока максимална скорост на тестване • 47 км/ч – по-висока средна скорост на тестване • редуцирано на половина време на престой
WLTP изисква по-голяма тестова маса за автомобилите (15% от максималният полезен товар на автомобила).
WLTP включва допълнителното оборудване (по-големи джанти,GPS,спойлери). Влиянието им върху отделянето на CO2 и разхода се измерва от ефекта им върху съпротивлението при търкаляне, аеродинамиката и теглото.