През 1936 г. автомобилната компания е на първо място сред местните производители на автомобили и положителни реакции идват от други страни. С настъпването на Втората световна война и окупацията, производството се фокусира върху нуждите на Германия.
Škoda се класира на второ място в рали Монте Карло с Popular Sport - модел, по-късно известен като Monte Carlo. Popular продължава да печели ралита в Африка, на Балканите и в Уругвай. Моделната гама е разширена, за да включи и Škoda Favorit.
Представена е на пазара Škoda Popular 995. Тази „Škoda за хората“ носи прякора „Liduška“, име на момиче, което означава „lidový“ („народно“).
Автомобилната индустрия преминава към военно производство.
Първите модернизирани автомобили Škoda Popular напускат почти разрушения завод в Млада Болеслав. Държавната икономика се контролира от социалистическия режим – през пролетта на 1945 г. се национализират големи компании, включително заводите Škoda в Пилзен и ASAP в Млада Болеслав.