След сливането на компанията, фабриката е разширена и оборудвана с модерна производствена линия. През 1930 г. фабриката се бори със световната икономическа криза и въвежда в производство автомобил с изцяло нова концепция - Škoda 418 Popular, който става основа за отделни продуктови линии.
Производителят на автомобили от Млада Болеслав се представя под новото търговско име „Škoda“ на международното автомобилно изложение в Прага. Една от първите коли, носещи името, е Roadster Type 150.
Škoda внедрява революционното поточно производство, което позволява производството на 85 автомобила на ден.
Производството на автомобили Škoda е съсредоточено в независимата компания „ASAP“ (Akciová společnost pro automobilový průmysl – „Акционерно дружество за автомобилната индустрия“), дъщерно дружество, собственост на Škoda Works Pilsen.
Моделът Škoda 633 става най-успешният шестцилиндров за периода.
Разработването на рамката с централна тръба за 420 Standard бележи важен момент в конструкцията на шасито, поставяйки основата за по-ниско тегло, а като резултат - по-висока горивна ефективност на бъдещите модели.
С Popular, Rapid и Superb, Škoda въвежда ново успешно поколение автомобили с модерна рама с централна тръба и OHV двигател. Popular еволюира, за да се превърне в чешка народна кола, счупвайки рекорда от 5000 автомобила, произведени в една моделна серия.